Praktyka dzień dziewiąty 16.10.2025

  • JavaScript (JS) – język programowania działający po stronie przeglądarki, umożliwiający dynamiczne zachowanie stron WWW.

  • Canvas (HTML5) – element HTML, który pozwala rysować grafikę, animacje i gry 2D za pomocą kontekstu graficznego (getContext('2d')).

  • Game loop (pętla gry) – mechanizm, który odświeża ekran w krótkich odstępach czasu, umożliwiając płynne animacje.

  • FPS (Frames Per Second) – liczba klatek animacji wyświetlanych w ciągu sekundy. Im większa wartość, tym bardziej płynny ruch.

  • EventListener – funkcja nasłuchująca na zdarzenia użytkownika, np. naciśnięcie klawisza, kliknięcie myszką lub dotyk na ekranie.

  • Zmienne i tablice – struktury danych w JavaScript przechowujące informacje o stanie gry (np. pozycja węża, jedzenie, punkty).

  • Instrukcje warunkowe (if / else) – służą do podejmowania decyzji w kodzie, np. sprawdzania kolizji lub końca gry.

  • Pętla for – struktura iteracyjna wykorzystywana do rysowania kolejnych segmentów węża lub siatki planszy.

  • Kolizja (collision detection) – mechanizm sprawdzania, czy dwa obiekty w grze (np. głowa węża i jedzenie) na siebie nachodzą.

 

Napisałem grę Snake w języku JavaScript, umieszczoną w pliku snake.php.
Gra działa w oparciu o element <canvas> o rozdzielczości 600×800 px i rysuje planszę, węża oraz jedzenie.
Dodałem sterowanie klawiaturą (strzałki lub WASD), przyciski Start, Pauza i Reset, oraz mechanizm zatrzymania ruchu do momentu naciśnięcia kierunku.
Zaimplementowałem system punktacji oraz warunki kolizji ze ścianami i samym sobą.
Zadbano też o wygląd i responsywność interfejsu w Bootstrapie, a całość została zintegrowana z główną stroną dziennika.

Tagi:

Brak odpowiedzi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *