-
Pong – jedna z pierwszych gier komputerowych (1972), symulująca odbijanie piłeczki pomiędzy dwiema paletkami.
-
Sztuczna inteligencja (AI) – w kontekście gier komputerowych odnosi się do prostych algorytmów sterujących przeciwnikiem.
-
Algorytm śledzenia (tracking) – metoda obliczania, jak przeciwnik ma reagować na ruch piłki, np. podążanie za jej osią Y.
-
Kolizja (collision detection) – sprawdzanie, czy obiekty w grze (np. piłka i paletka) stykają się, co pozwala zmienić kierunek ruchu.
-
Kontekst 2D (Canvas API) – zestaw funkcji do rysowania grafiki w dwóch wymiarach w elemencie
<canvas>. -
Zmienna i funkcja – podstawowe elementy języka programowania; zmienna przechowuje dane, funkcja wykonuje określone czynności.
-
Pętla gry (game loop) – cykliczne odświeżanie obrazu i aktualizacja pozycji obiektów w grze.
-
Refleksja piłki (bounce) – proces zmiany kierunku piłki po odbiciu się od paletki lub krawędzi planszy.
-
Rysowanie klatek (frame rendering) – proces ponownego rysowania sceny w każdej iteracji pętli gry, by uzyskać animację.
Zaprojektowałem i napisałem grę Pong z prostym AI przeciwnika w języku JavaScript.
Gra wykorzystuje element <canvas> i mechanizm pętli gry do rysowania oraz animacji piłki i paletek.
Gracz steruje lewą paletką za pomocą klawiatury, natomiast prawa paletka automatycznie śledzi pozycję piłki.
Dodałem licznik punktów, detekcję kolizji, odświeżanie klatek oraz mechanizm odbić od krawędzi.
Stworzyłem przycisk na stronie głównej index.php, umożliwiający przejście do gry Pong.
Projekt łączy elementy HTML5, CSS i JavaScript, tworząc prostą, interaktywną grę edukacyjną.
Brak odpowiedzi